Tworząc stronę www dobrze jest trzymać się pewnych wytycznych, które jako fundament pomagają w trzymaniu się pewnego trendu i nie odbiegają od ogólnie przyjętych zasad. Ich znajomość pomoże w utworzeniu strony, która będzie przyjazna dla użytkowników, a co za tym idzie będzie miała większą szansę na zyskanie popularności.

Zacznijmy w takim razie od czegoś co czasami jest pomijane przy projektowaniu story, a więc od spójności. Wygląd strony powinien być odzwierciedleniem marki danej firmy. Ważne są barwy oraz fonty. Oczywiście skrajności nie będą akceptowalne, nie można zbytnio przesadzać by strona nie zrobiła się nudna. Następnie należy zadbać o to by strona była łatwa w nawigacji, należy postawić na dobrze widoczne menu, odróżniające się przyciski, proste ikony oraz brak kombinatoryki. Trzymanie się tych wytycznych pozwoli nam na stworzenie strony z mocnym fundamentem. Oczywiście są strony www, które odniosły sukces, a nie trzymały się powyższych wytycznych, jednakże są to odosobnione przypadki. Pamiętajmy strona jest dla użytkownika, a dokładniej dla jego wygody i właśnie tę należy mu zapewnić. Następnie należy na stronie zapewnić przestrzeń. Ścisk przytłacza, dlatego obecne zasady wskazują, żeby zachowywać odpowiednie wolne pole między elementami. Jeżeli chodzi o grafikę, to teraz króluje flat design, a więc styl płaski. Jego celem nie jest zapieranie tchu w piersiach, ale bycie zapamiętanym. Ma budzić szybkie skojarzenia, głównie dlatego że człowiek szybciej reaguje na bodźce graficzne niż na bodźce tekstowe.

cof

Następną zasadą jest tworzenie prostych i przejrzystych formularzy. Im mniej tym lepiej. Dlaczego? Ponieważ człowiek z zasady jest leniwy i nie chce tracić czasu na wypełnianie rozbudowanych formularzy. Zawsze jeżeli jest możliwość powinniśmy redukować liczbę pól formularza, zostawiając tylko takie informacje które będą nam niezbędne. Znalezienie złotego środka będzie najlepszym rozwiązaniem i pozwoli nam na w przyszłości na znalezienie modelu, który będziemy mogli powielać w innych zleceniach. Kolejna zasada dotyczy stosowania jak najmniejszej ilości wyśrodkowanego tekstu. Takie ustawienie tekstu sprawia czytelnikom trudności w płynnym śledzeniu go wzrokiem i sprawia wrażenie niechlujności. Obie krawędzie są nierówne co wielu osobom sprawia trudność w znalezieniu początku i końca tekstu. Wyśrodkować tekst możemy w przypadku nagłówków lub niewielkich tekstów, w innych przypadkach trzeba wybrać coś innego.